Aprīlī 2020 prasību federālajā tiesā San Jose iesniedza atraitne un meita iedzīvotāja Tokijā, kas gāja bojā nelaimes modeli X. Tā vadītājs aizmidzis braukšanas laikā, un suv ienāca cilvēku grupu, kas stāv uz nomales, ātrgaitas ceļa, netālu no Japānas galvaspilsētas.
Ģimene 44 gadu vadītāja uzskata, ka vaina par viņa nāvi jāsaista ar funkciju autopilots, kas aprīkoti ar automašīnu modeļus amerikāņu zīmola Tesla. Autopilots bija ieslēgts kustības laikā un, saskaņā ar tuviniekiem cietušo, nedarbojas pareizi. Otrais apstāklis, kas, pēc prasītāju domām, ietekmēja liktenīgs gadījums bija nepareiza sistēmas darbību piedzīvo nogurumu vadītāju un brīdināja viņu par nepieciešamību koncentrēties.
Saskaņā ar cietušās ģimenes, atbildība par traģisko avāriju, kas notikusi 29. aprīlī 2018. gadam, jāsaista ar nav labi darbojas elektroniski sistēmu automašīnā, bet nevis uz cilvēku, сидевшего pie stūres. Kad vadītājs dozing off, Tesla X, kā tiek apgalvots, pieauga un ietriecās cilvēku grupu, kas stāv līdzās šosejas Томей, kas ved no Tokijas apskates vietas.
Tesla reklamē kā autopilots spēj pilnībā sevi uzturēt braukšanas, bet japāņu noteikumi neļauj piedalīties kustībā autonomo transportlīdzekļu, izņemot īpašus izņēmumus attiecībā uz testēšanu. Ģimene mirušā vīrieša nolēma iesniegt tiesā divus gadus pēc avārijas un prasa atrisināt lietu tiesas procesā. Situāciju nekādi nav komentējuši pārstāvji autoražotājs.